niedziela, 20 stycznia 2013

Dzień Babci i Dziadka

U nas ten szczególny dzień obchodzony był wczoraj. Tradycyjnie już Dziadkowie otrzymali kalendarze ze wspólnymi zdjęciami wszystkich wnuków na każdy miesiąc. Tworząc te kalendarze (a raczej wybierając do nich zdjęcia) zawsze robię podsumowanie roku. Chłopcy tak bardzo urośli, spędziliśmy tak wiele wspaniałych chwil z moją siostrą i jej córeczką ...a tak ciągle nie wiele. Wiecznie mam za mało czasu. Tyle projektów edukacyjnych, pomysłów na nasz dom, wyjazdów siedzi w mojej głowie. Dlatego z takim utęsknieniem czekam na ferie. Będzie się działo :))

Chłopcy zrobili kartki
 

I przygotowaliśy ciasto niespodziankę. 
Jak widać na poniższych zdjęciach nie ma u nas kuchni więc musiało być to ciasto bez pieczenia.

Paczkę sucharków należyrozkruszyć.
Techniki są różne 
 
młotkiem


rękami


 mieszamy sucharki z nutellą i staramy się nie podjadać (ciężko było). 
I tak powstała spodnia warstwa ciasta, którą umieszczamy w foremce okrągłej.


 Następnie nastawiamy mikser i miksujemy 2 opakowania śmietany z bitą śmietaną.
Łyżkę żelatyny mama rozpuszcza i dodaje do masy.
I tak mamy drugą warstwę


Najbardziej fascynując część pracy ...zwiększanie prędkości miksowania. 
Faceci ...


Formę z 2 warstwami odkładamy do lodówki do pełnego stężenia.
Następnie z wybranych owoców tworzymy dekoracje i zalewamy galaretką.



I koniecznie wylizujemy zawartość miski do mieszania na koniec prac :))



Wszystkim Babciom i Dziadkom życzymy dużo uśmiechu



8 komentarzy:

  1. trzeba sobie radzić :) pokruszyłabym, pomieszała, a przede wszystkim wyczyściła na koniec miski ;)

    OdpowiedzUsuń
  2. Oooo robiłam to ciasto tylko na bitą śmietanę kładłam truskawki. Jest pyszne, wyjątkowe w smaku i teraz myślę by je zrobić:)

    OdpowiedzUsuń
  3. Olga ja też bym tak chciała ale mnie do korytka nie dopuszczono :)

    Femke :)

    Calla widziałam też zdjęcia z truskawkami. Fajnie kontrastują z białą warstwą :) ja się martwiłam czy truskawki mrożone mi się nie rozciapią

    OdpowiedzUsuń
  4. zamieściłam na blogu Paluszkami Waszą laurkę, oczywiście pod zdjęciem podany jest adres bloga. mam nadzieję, że nie masz nic przeciwko... jeśli jednak tak będzie - proszę o kontakt, usunę zdjęcie. pozdrawiam ciepło!

    OdpowiedzUsuń
  5. Olga bardzo się cieszę, że spodobała CI się nasza kartka :) i oczywiście zostaw na blogu. Uścisk.

    OdpowiedzUsuń
  6. Witam! Zapraszam do odebrania "wyróżnienia" u mnie: http://malowane-sutaszem.blogspot.com/2013/01/pierwsze-wyroznienie.html
    bo bardzo lubię tu zaglądać :>
    Pozdrawiam, Pejotka

    OdpowiedzUsuń
  7. Pejotko dziękuję serdecznie za wyróżnienie :)

    OdpowiedzUsuń