wtorek, 12 lutego 2013

Mini słownik - tutorial

Oto jak z mojego ulubionego materiału (rolki po papierze toaletowym) zrobiliśmy z Kacprem mini słowniczek.


Rolki składamy na pół i dziurkujemy z jednej strony



 Nasz słowniczek opisuje kolory a więc kółka odpowiedniego koloru wycięliśmy z papieru i przykleiliśmy na rolki. Następnie przygotowujemy wąskie karki z białego papieru (szerokość węższa niż szerokość rolki). Kartki dziurkujemy z jednej strony i zaginamy jak na zdjęciu poniżej.

 

Następnie nawlekamy książkę na sznurek. Kartki znajdują się wewnątrz rolek.

 

 i baza gotowa.




Kacper wyszukał nazw kolorów po niemiecku. Korzystaliśmy z tych stron



 i tak powstał słownik.



Myślę, że pomysł można wykorzystać do robienia różnego rodzaju słowników, 
ale też i książeczek do nauki czytania.
Miłej zabawy.

10 komentarzy:

  1. Suuuper pomysł!
    Pozdrawiam serdecznie!

    OdpowiedzUsuń
  2. Oooo rewelacyjny pomysł, wykorzystam na lekcjach:)

    OdpowiedzUsuń
  3. Ja też należę do klubu miłośników rolek po papierze toaletowym. Zbieranie tego u mnie to już natręctwo

    OdpowiedzUsuń
  4. pełna twórczość :)

    Pozdrawiam i zapraszam do siebie na candy :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Te pomysły jakie panują na tym blogu za każdym razem mnie zaskakują czasami mnie to zastanawia jak to możliwe że teraz gdy pomysły juz prawie są wszystkie wykorzystane i wszystko w 99% można już kupić znajdują sie takie osoby które jeszcze zawsze znajdą ten pomysł aby zając dzieci tak cudowną zabawą . Pozdrawiam i życzę dużo dużo miłości i ciepła w tak wyjątkowym dniu .

    OdpowiedzUsuń
  6. genialne! od jutra zbieramy rolki i robimy książeczki (pewnie z sylabami)
    dzięki za podzielenie się tym pomysłem ;-)

    OdpowiedzUsuń
  7. fajny pomysł. a o rolkach to można by spokojnie książkę napisać ;)

    OdpowiedzUsuń
  8. Dziękuję :) Rolki to mój ulubiony materiał, natręctwo i miłość wielka . Musi być jakaś jednostka chorobowa, która to opisuje. :))

    OdpowiedzUsuń
  9. świetny pomysł (włąśnie przeglądam twojego bloga wstecz i na wyrywki :)

    OdpowiedzUsuń